استعلام و خرید

مشخصات ورق رنگی فولاد مبارکه

مشخصات ورق رنگی فولاد مبارکه

مشخصات ورق رنگی فولاد مبارکه و اطلاعات فنی آن در این نوشته، مطابق با آخرین تغییرات بازار ارائه می‌شود. این محصول را می‌توان از پرکاربردترین مقاطع موجود در بازار آهن‌آلات دانست. ظرافت و زیبایی، قابلیت‌های مکانیکی، کیفیت و تنوع در رنگ، ورق رنگی فولاد مبارکه را به محصولی شاخص تبدیل کرده‌است.  زیرا این محصولات در اصل همان ورق های فولادی هستند که پس از روی اندود کردن، می توان آنها را رنگ امیزی کرد با ضخامت های بین 18 میکرون یا 1 میلی متر. به همین دلیل قیمت ورق رنگی فولاد مبارکه، نوسانات زیادی را تجربه می‌کند. برای اینکه بتوانید قیمت روز ورق رنگی فولاد مبارکه را برآورد کنید، لازم است مشخصات اصلی این محصول را بشناسید.

مشخصات ورق رنگی فولاد مبارکه

فولاد مبارکه اصفهان با سی سال فعالیت مستمر در زمینه تولید آهن‌آلات پرچم‌دار بازار فولاد ایران است. مقاطع فلزی مسطح بیشترین حجم تولیدی این کارخانه را شامل می‌شود و در این میان ورق گالوانیزه رنگی خط تولید گسترده‌تری دارد.   ورق گالوانیزه رنگی برای اولین بار در کشور توسط کارخانه فولاد مبارکه تولید شده‌است.

این محصول در کارخانه فولاد مبارکه اصفهان با روش کلاف نورد سرد اسکین شده تولید می‌شود. ضخامت این ورق از ۰.۳۵ تا ۱.۵ میلی‌متر متفاوت است. به علاوه این محصول در عرض‌های ۷۵۰ تا ۱۳۰۰ میلی‌متر تولید و عرضه می‌شود. درضمن وزن هر کلاف این محصول نیز می‌تواند بین ۳ تا ۱۰ تن باشد.

مشخصات ورق رنگی فولاد مبارکه در چند بخش مختلف دسته‌بندی می‌شود:

  • ضد زنگزدگی: ورق گالوانیزه که خود از ایجاد پوشش گالوانیزه بر روی ورق روغنی ساخته می‌شود، پایه ورق رنگی است. قیمت ورق گالوانیزه به خاطر همین پوشش،  که سبب مقاومت بالا در مقابل اکسید شدن و زنگ‌زدگی میشود، بالاتر می‌باشد. و اما با وجود کاور شدن این محصول با لایه رنگ، قابلیت‌ها و البته قیمت این محصول نیز افزایش می‌یابد.
  • ضد رطوبت و پوسیدگی: لایه‌های بسیار زیادی که بر روی ورق اولیه اعمال می‌شود، آن را در مقابل نفوذ رطوبت حفظ می‌کند. همین قابلیت باعث شده که حتی با گذشت زمان، هیچگونه اثری از پوسیدگی و تخریب در این محصول رخ ندهد.
  • کیفیت: این محصول در کارخانه فولاد مبارکه اصفهان با کیفیت قابل‌توجهی تولید می‌شود. تجربه سال‌ها فعالیت مستمر در این زمینه، باعث شده که ورق فولاد مبارکه در ایران و حتی خارج از ایران طرفداران زیادی پیدا کند. مشخصات ورق رنگی فولاد مبارکه این محصول را از سایر محصولات متمایز می سازد.
  • تنوع: این محصول در رنگ‌هایی مانند سفید یخچالی، بنفش، صورتی، آبی، قرمز و … تولید می‌شود. درضمن طرح و الگوهایی مانند سینوسی یا کرکره‌ای، شادولاین، ذوزنقه، طرح سفال، پالرمو، دامپا یا لمبه، زیر پانلی(کانکس)، جنوا یا سفال ایتالیایی بر روی این ورق ها اعمال می‌شود.

پروسه تولید محصول در کارخانه فولاد مبارکه

روش رنگ‌آمیزی ورق در فولاد مبارکه شامل دو مرحله است. در این فرآیند مقاومت ورق دربرابر پوسیدگی و زنگ‌زدگی دوچندان می‌شود. مشخصات ورق رنگی فولاد مبارکه در طول فرایند تولید دستخوش تغییراتی می شود.

پیش از اینکه مراحل اصلی تولید در کارخانه آغاز شود، ورق گالوانیزه را توسط محلول چربی زدایی با دمای مناسب به سطح رو و زیر ورق تمیز می‌کنند. حالا بوسیله غلتک‌ها دو سطح ورق برس داده شده و یک بار دیگر فرآیند پاشیدن محلول چربی‌زدا تکرار می‌شود. بعد از این مرحله ورق کاملا خشک می شود.

در مرحله اول سطح روی ورق دو بار و بوسیله رنگ کوره‌ای رنگ‌آمیزی می‌شود. ضخامت این لایه رنگ حدود ۳۵ میکرون است. درضمن سطح پشت ورق نیز به وسیله همین رنگ کوره‌ای به ضخامت ۷ تا ۱۵ میکرون رنگ می‌شود. رنگ به کار رفته در این فرآیند از نوع الکترواستاتیک است.

اساس تعیین قیمت انواعورق رنگی فولاد مبارکه اصفهان

چند عامل مهم در تعیین قیمت ورق رنگی نقش دارند:

  • وضعیت بازار: اولین فاکتور قیمت‌گذاری این محصول نرخ فروش ورق گالوانیزه در بازار است. از طرفی قیمت روز ورق گالوانیزه تحت‌تأثیر بازار فولاد قرار دارد. نرخ فولاد و مقاطع فلزی هم راستا با نوسانات بازار کم و زیاد می‌شود. یعنی با بالا رفتن قیمت دلار در جهان و تورم داخلی، قیمت این محصول نیز افزایش می‌یابد.

البته ورق گالوانیزه رنگی به دلیل پوشش رنگی آن از ورق گالوانیزه معمولی گران‌قیمت تر است. راهنمای خرید ورق گالوانیزه شما را در خریدی با کیفیت کمک خواهد کرد.

  • بازار هدف، عرضه و تقاضا: کاربرد ورق رنگی برند فولاد مبارکه بسیار گسترده است. این نوع ورق علاوه بر بخش‌های دکوراتیو، در قسمت‌های مختلف سازه و همچنین صنایع متفاوت کاربرد دارد. برای مثال در بخش ساخت‌وساز؛ احداث سقف شیروانی، سوله، پوشش سقف و … بدون این ورق امکان‌پذیر نیست.

به‌علاوه ساخت لوازم خانگی، صنعت حمل‌و‌نقل مانند ساخت کانتینر، ساخت ماشین‌های سنگین، ماشین‌آلات صنعتی و … به شدت به این نوع ورق وابسته است. بنابراین بازار تقاضای این محصول همیشه پر رونق است. و همانطور که می‌دانید هر چه تقاضا برای خرید یک محصول بیشتر باشد، قیمت آن نیز بیشتر می‌شود. قیمت ورق روغنی را از جداول نیک فولاد ببینید.

  • مشخصات محصول: قیمت این محصول برطبق مشخصات ظاهری و فیزیکی آن مشخص می‌شود. مهم‌ترین این مشخصات عبارتند از:
  • رنگ: این محصول در رنگ‌های مختلف تولید می‌شود. این ویژگی در قیمت‌گذاری نهایی محصول نقش دارد.
  • ضخامت: قیمت ورق با ضخامت ۰.۱۸ با قیمت ورق سیاه به ضخامت ۰.۵ فرق دارد.
  • عرض: ورق گالوانیزه رنگی فولاد مبارکه به صورت رول تولید می‌شود. این رول‌ها دارای عرض متفاوتی هستند. پس رول با عرض ۱۰۰۰ میلی‌متر قیمت متفاوتی نسبت به رول با عرض ۱۲۵۰ میلی‌متر دارد.

Leave a comment