دسته بندی

راهنمای خرید ورق گالوانیزه

جدیدترین مطالب

آنچه که در « راهنمای خرید ورق گالوانیزه » خواهید خواند:

  • ورق گالوانیزه را بهتر بشناسید!
  • نکات قابل توجه در هنگام خرید ورق گالوانیزه!

خرید ورق گالوانیزه در این نوشته با دقت بررسی می‌شود. این موضوع مقوله مهم و قابل‌توجهی است که به کاهش هزینه ها و رضایت از خرید منتهی خواهد شد. در این نوشته راهکارهایی در جهت خرید و استعلام قیمت ورق گالوانیزه مناسب به بهترین شکل ممکن ارائه خواهد شد.  

ورق گالوانیزه را بهتر بشناسید!

ورق‌­های فولادی که سطح آنها با فلز روی پوشیده شده است، ورق­ گالوانیزه نامیده می‌­شوند. این نوع ورق به علت داشتن لایه محافظ دچار زنگ زدگی نمی شوند. عمر مفید این نوع ورق­های فولادی  بین ۲۰ تا ۳۰ سال است. اما اگر محصولات ساخته شده از این نوع ورق از شرایط بد محیطی دور بمانند تا ۷۰ سال نیز دوام دارند. این محصول در صنعت کاربرد بسیار فراوانی دارد. ورق­های گالوانیزه به صورت رول و فابریک در بازار عرضه می‌­شوند. 

نکات قابل توجه در راهنمای خرید ورق گالوانیزه

برای خرید ورق‌­های گالوانیزه با کیفیت و متناسب با کاربرد مورد نیاز و قیمت مناسب باید چند نکته را مورد توجه قرار دهید:  

مرغوبیت ورق گالوانیزه

پیش از اقدام به خرید باید از مرغوبیت کالای مورد نظر مطمئن شوید. برای تشخیص ورق­‌های مرغوب نیاز دارید که اطلاعات زیر را درنظر داشته باشید:

شکل ظاهری ورق

برای تشخیص ورق‌­های گالوانیزه مرغوب باید در ابتدا به شکل ظاهری آنها دقت کرد. سطح ورق‌­های گالوانیزه به علت پوشیده شدن با فلز روی؛  براق، صیقلی و شفاف است. سطح این نوع ورق لیز است. ورق‌­های گالوانیزه بر اساس شکل ظاهریشان به چند دسته تقسیم می­شوند:

  • ورق گالوانیزه صاف
  • گالوانیزه گل ریز
  • ورق گالوانیزه گل درشت

کیفیت ورق پایه

ورق فولادی، پایه ساخت ورق­‌های گالوانیزه هستند. بدون شک کیفیت بالای ورق‌­های فولاد پایه باعث ایجاد کیفیت بالا در ورق‌­های گالوانیزه می‌­شود.

ضخامت روی سطح ورق

هرچه ضخامت روی سطح ورق بیشتر باشد، کیفیت ورق و مقاومت آن در برابر خوردگی و زنگ زدگی نیز بیشتر است.

روش تولید ورق

این نوع ورق­‌ها با دو روش غوطه وری گرم و الکتروگالوانیزاسیون تولید می شوند. از بین این دو روش غوطه وری گرم از بهترین روش‌­ها می باشد.

موارد مصرف ورق گالوانیزه

 از نکات بسیار مهم دیگری که هنگام خرید این محصول باید به آن دقت کرد، توجه به موارد مصرف آن است. ورق‌­های گالوانیزه در انواع متفاوت با کاربردهای متفاوت تولید و در بازار عرضه می‌­شوند. بنابراین هنگام خرید باید به کاربرد اصلی نوع مورد نظر ورق توجه کنید. به طور مثال ظاهر ورقی که برای استفاده در سقف بکار می‌­رود مهم است. اما  ورقی که قرار است برای ساخت منبع آب و یا محلول‌­های دیگر استفاده شود؛ باید دارای پوشش محافظ و ضد زنگ باشد. بنابراین هنگام انتخاب و خرید هر نوعی از این محصول باید به کاربرد آن توجه شود.  نحوه تشخیص ورق گالوانیزه از فولادی را در این مقاله آموزش ببینید.

ضخامت، وزن و ابعاد ورق گالوانیزه

هنگام خرید ورق­های گالوانیزه باید به مشخصه هایی همچون وزن، ضخامت و ابعاد این محصول توجه شود.  این ورق­‌ها با مشخصات متفاوتی در بازار عرضه می­شوند. هنگام خرید این محصول باید به این نکته توجه کنید که ابعاد ورق هایی که خریداری می‌­کنید نزدیک به ابعادی باشد که می­خواهید مصرف کنید. در این صورت مقدار ضایعاتی که بعد از مصرف باقی می ماند، بسیار کم خواهد بود. در واقع خرید ورق با سایزی متناسب با مقدار مورد نیاز باعث پایین آمدن هزینه می‌­شود. ورق‌­های گالوانیزه به طور معمول با عرض ۱۰۰ و ۱۵۰ و طول ۲۰۰ و ۲۵۰ تولید می­شوند. در صورت رول بودن ورق­ها، آنها دارای همین عرض هستند اما  طول بسیار بیشتری دارند. 

قیمت ورق گالوانیزه

یکی از مهمترین نکاتی که هنگام خرید ورق گالوانیزه باید به آن توجه کرد، قیمت این محصول است. از طرفی یکی از عواملی که در قیمت ورق گالوانیزه مؤثر است ضخامت فلزی روی است که برای پوشش آن بکار رفته است. اگر ضخامت فلز روی بر سطح ورق بیشتر باشد باعث می­شود ضخامت ورق نیز بیشتر شود و هر چه ضخامت ورق بیشتر باشد قیمت آن ورق نیز بیشتر است. قیمت ورق پایه نیز در نوسانات ورق گالوانیزه تاثیر مستقیم دارد.

در ضمن از آنجایی که قسمتی از ورق گالوانیزه موجود در بازار از خارج از کشور وارد می­شود، قیمت این محصول ثابت نیست. بنابراین  پیش از اقدام به خرید، باید با مراجعه به منابع موثق در جریان تغییرات قیمت قرار بگیرید و قیمت روز این محصول را به طور دقیق پیدا کنید. گاهی شرکتهای مختلف قیمت‌های متفاوت از یک نوع ورق را تعیین می­کنند. بنابراین باید متوجه این نکته باشید که قیمت پرداختی با نوع ورقی که انتخاب می‌کنید متناسب باشد. قیمت ورق سیاه را همانند قیمت ورق گالوانیزه میتوانید در جداول قیمتی دریافت نمایید.

مسافت حمل و نقل

قسمتی از عملیات خرید ورق‌­های گالوانیزه حمل و نقل این محصول است. هزینه حمل و نقل این محصول به میزان خرید این محصول و مسافتی که باید تا رسیدن به مقصد طی کند بستگی دارد. پس بهتر است پیش از خرید درباره هزینه حمل و نقل اطلاعات لازم را بدست بیاورید.  

آشنایی با انواع برندهای تولید ورق­‌های گالوانیزه

برندهای مختلفی در حوزه تولید و خرید و فروش این محصول فعالیت دارند. این برندها محصولاتی با کیفیت‌­ها و قیمت‌­های متفاوت وارد بازار می­کنند. پیش از اقدام به خرید باید درباره انواع ورق‌­های تولیدی برندها بدانید تا در انتخاب مرغوبترین ورق و مناسبترین قیمت آگاهی لازم را داشته باشید. 

یکی از انواع ورق هایی که پایه ی آن ورق گالوانیزه می باشد، ورق رنگی است. ورق رنگی فولاد مبارکه در این بازار بسیار با کیفیت می باشد که برای اشنایی با قیمت ورق رنگی فولاد مبارکه و مشخصات آن این مقاله را مطالعه کنید.

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها