استعلام و خرید

کارخانه های تولید تیرآهن در ایران

معرفی جامع کارخانه های تولید تیرآهن در ایران

همانطور که می دانید وظیفه تیرآهن، تحمل تنش ناشی از نیرو ها (برشی و لنگر خمشی) ناشی از بار های وارده بر آن و وزن خودش است. بنابراین مهم است که تیرآنهن با کیفیت استفاده شود و قبل از هر چیزی با روش های تشخیص تیرآهن اصل از تقلبی اشنا باشید. زیرا کارخانه های تولید تیرآهن در ایران فراوانند. یکی از دلایل این موضوع منابع عظیم سنگ آهن که ماده اولیه فولاد است، محسوب می‌شود. البته بخشی از این سنگ آهن نیز از راه واردات تأمین میگردد. بااین‌وجود، تولید تیرآهن در ایران، یکی از صنایع گسترده و پررونق محسوب می‌شود و البته در بخش صادرات نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. لزوم شناخت کارخانجات تیرآهن برای هر کسی که بواسطه کسب‌وکار خود با خرید انواع تیرآهن سروکار دارد واجب است. این نوشته نیز به همین منظور تهیه شده‌است. با مطالعه این مقاله میتوانید هنگام خرید و استعلام قیمت تیرآهن در شهر های مختلف با آگاهی تصمیم بگیرید.

کارخانه های تولید تیرآهن در ایران

تیرآهن اصفهان و فایکو از جمله مهمترین کارخانه های تولید تیرآهن در ایران می باشند. آشنایی با همه این کارخانه ها به شما کمک میکند تا درک درستی نسبت به این قضیه داشته باشید. در نهایت میتوانید خرید مطمئن و با کیفیتی را داشته باشید.

تیرآهن اصفهان ؛ پرچمدار تولید مقاطع فولادی در ایران

تیرآهن ذوب آهن اصفهان از شناخته شده ترین محصولات در صنعت فولاد کشور محسوب می‌شود. منطقه‌ای در جنوب غربی استان اصفهان میزبان این کارخانه بزرگ است که سالانه ۲.۸ تن محصولات فولادی تولید می‌کند. و البته بخش قابل‌توجهی از ظرفیت تولید این مجموعه گسترده به ساخت و عرضه انواع تیرآهن تعلق دارد. محصولات ذوب آهن اصفهان همگی مطابق با جدول استاندارد اشتال ساخته شده و از کیفیت بالایی برخوردارند. به همین دلیل به جزء داخل کشور، بازارهای جهانی خرید و فروش تیرآهن نیز با نام ذوب آهن اصفهان آشنا هستند. قیمت تیرآهن اصفهان به نسبت سایر تیرآهن ها از ارزش بالاتری برخوردار است. البته نا گفته نماند که روش تشخیص تیرآهن اصفهان در میان تمام نوع های مختلف هم اهمیت بالایی دارد

اگر بخواهیم تیرآهن اصفهان را براساس استانداردها دسته‌بندی کنیم، به ۳ بخش زیر می‌رسیم:

  • تیرآهن استاندارد DIN1025-5: تیرآهن بال نیم‌پهن موازی IPE ذوب آهن در سایزهای ۱۲ تا ۳۰
  • استاندارد :DIN1025-1 تیرآهن بال باریک شیبدار IPN در دو سایز ۱۲۰ و ۱۴۰
  • استاندارد DIN1025-2: تیرآهن بال پهن موازی یا هاش IPB در سایزهای ۱۴، ۱۶، ۱۸، ۲۰ و ۳۰

از جمله محصولات پرفروش این کارخانه می‌توان به  ریل، تیرآهن هاش (H) سبک، تیرآهن هاش (H) سنگین،  تیرآهن بال‌نیم‌پهن موازی  (IPE)، تیرآهن هاش بال‌پهن (IPB)، تیرآهن بال‌باریک شیب‌دار (IPN)، تیرآهن ۱۲ ذوب آهن اصفهان، تیرآهن ۱۴ ، تیرآهن ۱۶ ، تیرآهن ۱۸ ، تیرآهن ۲۰ ، تیرآهن ۲۲ ، تیرآهن ۲۴ ، تیرآهن ۲۷ و تیرآهن ۳۰ ذوب آهن اصفهان اشاره کرد.

تیرآهن فولاد ناب تبریز؛ حاصل همکاری مشترک ایران و ترکیه

گریدهای st52،  st37 و st44 تیرآهن ۱۴ ناب تبری، تیرآهن ۱۶ ناب تبریز و تیرآهن ۱۸ ناب تبریز محصولات پرفروش بازار آهن هستند که توسط کارخانه فولاد ناب تبریز تولید می‌شوند. این کارخانه در سال ۱۳۸۴ و با مشارکت کشور ترکیه در تبریز راه‌اندازی شده‌است. البته در چند سال اخیر دو شرکت  فولاد ناب تبریز و مجتمع نورد آذربایجان  ادغام شده و مجتمع بزرگتری را تشکیل داده‌اند. در این کارخانه به غیر از تیرآهن محصولات دیگری از قبیل انواع نبشی و ناودانی نیز تولید و عرضه می‌شود.

در ضمن محصولات این کارخانه از استاندارد تحویل ISIRI 16348، استاندارد تحویل ISIRI 1791، استاندارد تحویل DIN EN 10056-1 1998 و استاندارد تحویل GOST 85101986برخوردار است.

 تیرآهن فولاد خوزستان؛ محصول دومین تولیدکننده فولاد کشور

کارخانه بزرگ فولاد خوزستان با وسعت ۷ هزار متر در منطقه‌ای در نزدیکی اهواز واقع شده‌است. این کارخانه دومین تولیدکننده فولاد خام در کشور محسوب می‌شود. ازجمله محصولات پرفروش این کارخانه می‌توان به تیرآهن ۱۴ اهواز و تیرآهن ۱۶  اهواز اشاره کرد.

تیرآهن فایکو ؛ محصول مهم‌ترین تولیدکننده هاش در کشور

تیرآهن فایکو محصول کارخانه فولاد البرز ایرانیان است که در سال ۱۳۹۳ تأسیس شده‌است. سطح کیفیت محصولات برند فایکو بسیار بالا است و تولیدات آن در بازار شناخته‌شده هستند. تیرآهن IPN فایکو، تیرآهن IPE فایکو، تیرآهن 14 فایکو، تیرآهن 16 فایکو و تیرآهن 20 فایکو محصولات پرفروش این برند هستند. قیمت تیرآهن فایکو به نسبت کیفیتی که دارد بسیار مناسب است.

تیرآهن ماهان؛ با نشان تجاری psm

کارخانه صنعت ماهان در سال ۱۳۸۹ تأسیس شده‌است. این کارخانه به طور گسترده در زمینه ساخت و عرضه مقاطع طویل فعالیت می‌کند. تیرآهن ۱۴ ماهان از پرفروش‌ترین محصولات این برند محسوب می‌شود. هرچند که تنوع محصولات در این کارخانه به تیرآهن ۱۴ محدود نمی‌شود. نماد شرکت صنعت ماهان که بر روی محصولات آن نیز درج می‌شود psm است. اگر به دنبال تیرآهن ۱۴ هستید، در قسمت تیرآهن ۱۴ از کجا بخریم، سعی کردیم تا اطلاعات خوبی در این زمینه ارائه کنیم.

تیرآهن کوثر اهواز؛ محصول پرسابقه‌ترین برند فولاد

تیرآهن‌ بال‌نیم‌پهن موازی، تیرآهن‌ بال‌نیم‌پهن موازی نیمه‌سبک، تیرآهن بال‌موازی (IPE)  و تیرآهن بال‌باریک شیب‌دار (IPN) از جمله پرفروش‌ترین محصولات بازار است که توسط کارخانه کوثر اهواز تولید می‌شود. این کارخانه از سال ۱۳۵۱ تا کنون در زمینه تولید تیرآهن فعالیت می‌کند. 

تیرآهن نورد آریان؛ فولاد تهیه شده توسط تجهیزات آلمانی، ژاپنی و ایتالیایی

کارخانه نورد آریان فولاد در شهرستان بویین زهرا واقع شده‌است. این کارخانه نه تنها در ایران بلکه در کل منطقه خاورمیانه به عنوان تولیدکننده مقاطع فولادی شناخته می‌شود. تجهیزات و فناوری به‌کار رفته در این کارخانه از برترین برندهای آلمانی، ژاپنی و ایتالیایی هستند. ازجمله محصولات پرفروش این کارخانه می‌توان به گرید st37 تیرآهن ۱۶ آریان فولاد، تیرآهن ۱۸ آریان فولاد، تیرآهن ۲۰ آریان فولاد، تیرآهن ۲۲ آریان فولاد، تیرآهن ۲۴ آریان فولاد و تیرآهن ۲۷ آریان فولاد اشاره کرد.

تیرآهن شاهین بناب؛ محصول مجتمع بزرگ تولید مقاطع فولادی

تیرآهن ۱۴شاهین بناب و تیرآهن ۱۶ شاهین بناب در گرید st37 ازجمله محصولات پرفروش بازار محسوب می‌شود که تولید آن در مجتمع صنعت بناب یا همان شاهین بناب انجام می‌گیرد. این کارخانه در سال ۱۳۹۰ و با مشارکت چهار واحد گسترش فولاد تبریز یعنی؛ فولاد شاهین بناب، فولاد صنعت بناب، فولاد صنعت شهریار و فولاد سهند تبریز تأسیس شده‌است.

تیرآهن ظفر بناب؛ محصول یکی از قطب‌های تولید مقاطع فولادی در کشور

کارخانه ظفر بناب یکی دیگر از نام‌های آشنا در بازار آهن است. این کارخانه در سال ۱۳۸۶ و در استان آذربایجان شرقی واقع شده‌است. این کارخانه در زمینه تولید انواع تیرآهن IPE و INP و در سایزهای 27-12 فعالیت می‌کند. محصولات ظفربناب فقط در بازار ایران به فروش نمی‌رسد. این برند در بازارهای اروپایی و آسیایی نیز مطرح است. 

تیرآهن کرمانشاه؛ برخوردار از استاندارد ملی

تیرآهن کرمانشاه که در بازار آهن از نام‌های شناخته‌شده محسوب می‌شود، محصول مجتمع جهان فولاد غرب است. این مجموعه که در نزدیکی کرمانشاه قرار دارد، در سال ۱۳۸۷ تأسیس شده‌است و با ظرفیت ۳۰۰ هزار تن مقاطع فولادی در سال فعالیت می‌کند. تیرآهن تولیدی این مجموعه را می‌توان در دو دسته  تیرآهن نیم‌پهن IPE  و تیرآهن عریض IPB قرار داد. این محصولات از سایز ۸۰ تا 200 میلی‌متر و طول استاندارد 8 تا 18 متر وجود دارد.

درضمن تیرآهن ۱۴کرمانشاه و تیرآهن ۱۶ کرمانشاه دو محصول پرفروش این مجتمع است که در گرید st37 تولید می‌شود.  

تیرآهن یزد؛ محصول یکی از مهم‌ترین واحدهای فولاد در کشور

تیرآهن یزد در سایزهای ۱۴، ۱۶، ۱۸، ۲۰ و ۲۲ و توسط کارخانه نورد فولاد یزد تولید و عرضه می‌شود. این کارخانه در سال ۱۳۷۵ و در نزدیکی یزد تأسیس شده‌است. تولید تیرآهن بخش مهمی از خدمات این کارخانه است. این محصول در سه گرید st37،   st44  و  st52 توسط نورد فولاد یزد تولید می‌شود. 

شناخت کارخانه های تولید تیرآهن در ایران و همینطور مطالعه ی راهنمای خرید تیرآهن به شما کمک خواهد کرد که محصولی بدون نقص و با قیمت و کیفیت عالی دریافت نمایید.

Leave a comment