دسته بندی

تیرآهن ۱۴ از کجا بخریم؟

جدیدترین مطالب

تیرآهن ۱۴ یکی از پرفروش‌ترین محصولات فولادی است که در هر سازه ای کاربرد دارد. این مقطع یکی از عوامل تعیین‌کننده برآورد هزینه های پروژه های ساخت و ساز محسوب می‌شود. از طرفی بازارهای مختلف در زمینه فروش تیرآهن ۱۴ فعالیت می‌کنند. پس لازم است قبل از خرید تیرآهن ۱۴، کم و کیف خرید و فروش این مقطع را بدانید مواردی مثل حجم خرید، نوع تیرآهن ۱۴ مورد نظر (از لحاظ نو بودن یا دست دوم بودن)، امکان خرید از بورس کالا از اصلی ترین موضوعاتیی است که در این قسمت به آن می پردازیم  در کنار این نوشتار، قسمت معرفی کارخانه های تولید تیرآهن، نیز می تواند حاوی اطلاعات مفیدی برای شما باشد.

در انتخاب مرکز فروش تیرآهن ۱۴، چه معیارهایی را در نظر بگیریم؟

به طورمعمول انتخاب محل و مرکز فروش تیرآهن ۱۴ به عوامل متعددی بستگی دارد. مهم‌ترین این عوامل عبارتند از:

  • دسترسی آسان به مرکز خرید

    با توجه به این نکته که شما به کدام یک از انواع بازارهای آهن آلات دسترسی آسان‌تری دارید، می‌­توانید آن بازار را برای خرید تیرآهن ۱۴ انتخاب کنید. 

  • مقدار و حجم خرید تیرآهن ۱۴:

    میزان و حجم خرید شما نیز از فاکتورهایی است که در انتخاب مرکز فروش تیرآهن ۱۴ موثر است. برای اجرای پروژه های ساختمانی عظیم، مسلم است که باید مراکز فروش بزرگ و عمده فروشی‌های تیرآهن نوع ۱۴ را انتخاب کنید. 

  • نوع تیرآهن ۱۴ مورد نظر:

    نوع تیرآهن سایز ۱۴ مورد نظر از وجه نو و یا دست دوم بودن آن مهم است. اگر می‌­خواهید تیرآهن دست دوم خریداری کنید، باید به تفاوت قیمت تیرآهن ۱۴ نو و دست دوم توجه کنید. برخی از تیرآهن‌های دست دوم  که از نظر متخصصان امر سالم هستند را می‌­توان در ساختن سوله به کار برد. برخی دیگر از تیرآهن‌­های دست دوم که فرسوده شده­ اند به کارخانه ­های بازیافت فروخته می‌­شوند تا در چرخه عملیات بازیافت قرار بگیرند. 

خرید تیرآهن دست دوم به مراتب مقرون به صرفه تراز تیرآهن نو است. هنگامی که قیمت تیرآهن افزایش پیدا می‌­کند، تقاضا برای  نوع دست دوم این محصول نیز افزایش پیدا می‌یابد. قیمت تیرآهن ۱۴ دست دوم بر اساس قیمت هر کیلو آهن تعیین می‌­شود. از فاکتورهایی که در قیمت تیرآهن کارکرده تأثیر دارد، جنس و نوع استفاده از تیرآهن است. به طور مثال تیرآهن دست دوم مشهد از جمله تیرآهن‌­هایی است که بازار خوبی دارد. این تیرآهن‌­ها بر اساس وزن قیمت‌گذاری می‌­شوند. کیفیت نیز از جمله فاکتورهای دیگری است که بر قیمت تیرآهن ۱۴ دست دوم مشهد تأثیر می‌­گذارد.

نمونه عکس تیرآهن 

تیرآهن ۱۴ را از کجا بخریم؟

تیرآهن ۱۴ مانند دیگر محصولات فولادی  در بازارهای مختلف عرضه می‌­شود. شما بنا به شرایط و مقدار خریدی که دارید می‌­توانید تیرآهن مورد نیاز خود را از هر کدام از این بازارها تهیه کنید:  

خرید مستقیم از کارخانه

اگر می‌­خواهید تیرآهن ۱۴  در حجم و تعداد زیاد خریداری کنید، می‌­توانید به  کارخانه ­هایی که این مقطع در لیست محصولاتشان قرار دارد مراجعه کنید. نرخ تیرآهن نوع ۱۴ در کارخانه ارزانتر از بازار آهن آلات است. کارخانه ذوب آهن اصفهان از تولید کنندگان تیرآهن سایز ۱۴ است. نرخ تیرآهن ۱۴ اصفهان امروز براساس وزن تعیین می‌­شود. به طور مثال وزن این تیرآهن از کارخانه اصفهان را می‌­توان در دو دسته تقسیم بندی کرد. تیرآهن ۱۴ اصفهان با وزن ۱۵۵ کیلوگرم که در بسته­ های ۳۶ تایی و تیرآهن ۱۴ اصفهان با وزن ۱۳۷ کیلوگرم که در بسته­ های ۱۰ تایی عرضه می‌­شوند.  

بازار بورس کالا

یکی از بازارهایی که می‌­توانید برای خرید تیرآهن ۱۴ انتخاب کنید، بازار بورس کالا است. هزینه تیرآهن ۱۴ در بازار بورس ارزانتر از بازار آزاد است. اما برای خرید از این بازار باید پروسه طولانی را طی کنید. محدودیت در مقدار و تعداد محصول خریداری شده از شرایط ویژه این بازار است.

بنگاه­ های فروش آهن آلات

بنگاه­ های فروش آهن ­آلات از مراکز دیگری است که شما می‌­توانید برای خرید تیرآهن ۱۴ به آن مراجعه کنید. در صورتی که حجم و تعداد تیرآهنی که نیاز دارید خیلی زیاد نباشد، می‌­توانید به راحتی از این بنگاه ­ها خرید کنید. تیرآهن سایز ۱۴ تولید ذوب آهن اصفهان از جمله مقاطعی است که در بیشتر بنگاه­ ها به فروش می‌­رسد. پیش از خرید از بنگاه های فروش آهن آلات باید  قیمت این محصول را بررسی کرده، سپس اقدام به خرید کنید. هنگام خرید از بنگاه ­های فروش آهن آلات بهتر است نزدیکترین بنگاه را انتخاب کنید، تا بتوانید در هزینه حمل و نقل محصول خریداری شده صرفه جویی کنید.  

فروشگاه­ های آنلاین

از دیگر مراکز فروش تیرآهن ۱۴ می‌­توان به بازارهای آنلاین اشاره کرد. در سال‌های اخیر خرید از مراکز فروش آنلاین افزایش چشمگیری پیدا کرده­ است.  فروشگاه­ های آنلاین دارای انبارهایی هستند که انواع محصولات فولادی در آنها موجود است. یکی از مزیت‌های این نوع مراکز فروش، ارتباطی است که می‌­تواند بین مشتری و کارخانه ­های تولید تیرآهن ایجاد کند. خریدار می­‌تواند به واسطه فروشگاه­ های آنلاین از کارخانه خرید کند. به علاوه مشاوره و راهنمایی پیش از خرید از جمله خدمات ارزشمندی است که فروشگاه­ های آنلاین در اختیار مشتریان می‌گذارند.

به طور مثال خریدارانی هستند که به خرید حجم بالایی از تیرآهن ۱۴ نیاز داشته و  تمایل دارند که از مجتمع فایکو که از جمله تولیدکنندگان تیرآهن ۱۴ است، خرید کنند. این خریداران برای اینکه از قیمت تیرآهن ۱۴ فایکو مطلع شوند، می‌­توانند به سایت مراکز فروش آنلاینی که  قیمت به روز این محصول فایکو را اعلام می‌­کنند، مراجعه کرده و پروسه خرید از فایکو را با واسطه این مراکز طی کنند. 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها