استعلام و خرید

کارخانه های تولید نبشی در ایران

کارخانه های تولید نبشی در ایران

نبشی محصولی است که در ساختمان و صنایع مورد استفاده قرارمی ­گیرد. تولید این محصول درایران در سطح قابل قبولی است. نبشی­ ها دوبال دارند که از نظر شکل ظاهری به دودسته نبشی بال­ مساوی و نبشی بال­ نامساوی تقسیم می­شوند. انواع نبشی تولیدی از کارخانه های متفاوت استانداردهای مختلف دارند. برای مثال نبشی محصولات کارخانه اصفهان مطابق با استاندارهای ­IN1028­ آلمان و EN10056  اروپا تولید می شود. یا محصولات شرکت شکفته مشهد که براساس استاندارد بین‌المللی ISIRI اروپا، استاندارد ملی DIN IN GOST 8510 و استاندارد 13968-1  روسیه تولید می­ شوند.

کوتاه درباره خط تولید نبشی

تولید نبشی به دوصورت فابریک و پرسی انجام می­شود. نبشی فابریک به روش نورد گرم و به طورمستقیم از شمش فولاد تهیه می­شود. نبشی پرسی محصول فرآیند نورد سرد ورق‌های فولاد است. لازم به ذکر است که تولید نبشی به روش­ گرم درمیان تولید­کنندگان شایع‌تراست. به­ طورمعمول نبشی­ ها دربازار با دو

مشخصۀ طول و ضخامت بال شناخته می­شوند. ضخامت نبشی ­ها بین 3 الی 35 میلی­متر متغیراست. اکثر کارخانه­ های تولید نبشی در ایران نبشی هایی بین 3 تا 20 میلی­متر تولید می­کنند.

معرفی کارخانه های تولید نبشی در سطح کشور

برترین کارخانه‌های تولیدکننده نبشی در سطح کشور عبارتنداز:

اولین نام در فهرست برترین تولیدکنندگان نبشی کارخانۀ فولادناب تبریز است. این کارخانه ازسال 1382 تولید انواع نبشی و ناودانی را آغاز کرده ­است. تولیدات این کارخانه به صورت نبشی­هایی دارای بال­مساوی هستند. فولاد ناب تبریز در محصولات خود از استانداردهای به‌روزشدۀ ایران با شمارۀ 1-13968، اروپا با شمارۀ 1-10056 و روسی با شمارۀ  8510 استفاده می­کند.

مشخصه ­های محصولات این کارخانه بدین شرح است:

  •       نبشی­ های 30 الی 120 میلی­متر
  •       ناودانی‌های 80 الی 160 میلی­متر
  •       تیرآهن از 120 تا 160 میلی­متر و به طول 1 تا 12 متر

یکی از کارخانه­هایی که تولیدات با کیفیتی را وارد بازار می­کند، کارخانه شکفته مشهد است. این کارخانه در مشهد واقع شده و از سال 1388 شروع به تولید نبشی­هایی با بال مساوی در طول 6 مترکرده­است. جالب است که بدانید این کارخانه کار خود را دردهۀ 1330 و تنها با یک کارگاه ریخته‌گری شروع کرده‌ و توانسته‌است دردهۀ 60 به جرگۀ تولیدکنندگان نبشی بپیوندد. شکفته مشهد در تولید نبشی بابال مساوی از فولاد کم‌کربن استفاده می­کند. محصولات این کارخانه نبشی، ناودانی و مقاطع­خاص­است. نبشی­های شکفته مشهد به شکل بال شیبدار به طول 6 متر عرضه می­شوند. این محصولات براساس استاندارد بین‌المللی ISIRI اروپا، استاندارد ملی DIN IN GOST 8510 و استاندارد 13968-1  روسیه تولید می­شوند. ساخته­های این کارخانه در سایزهای 3*3 تا 10*10  به طول 6 و 12 و به ضخامت 2 تا 10 میلی­متر وارد بازار نبشی می­شوند.

  • کارخانه تولید نبشی اصفهان (سپاهان)

کارخانه تولید نبشی اصفهان یا همان سپاهان اولین تولیدات نبشی خود را از سال 1376 وارد بازار کرد. محصولات این کارخانه ­به صورت نبشی بال‌ مساوی هستند. از جمله برترین تولیدات کارخانۀ­ سپاهان می­توان ازپروفیل‌های مختلف، زهوار،

لوله­های­فولادی، پروفیل زد و قوطی فولادی نام برد. از طرفی این کارخانه

نبشی­های تولید­شده درابعاد 33 میلی­متر الی 40 میلی­متر، باضخامت2.5

تا 4 میلی­متر به بازار عرضه می­کند. محصولات کارخانه اصفهان مطابق با استاندارهای ­IN1028­ آلمان و EN10056  اروپا تولید می­شوند. ساخته­های این واحد تولیدی در سایزهای  8*8، 10*10 و12*12  با طول‌های  6 و 12 در ضخامت 8 و 10 و 12 موجودهستند.

ظهوریان نیز از کارخانه­های تولید نبشی است که در مشهد فعالیت دارد. این کارخانه از سال 1379 فعالیت خود را آغاز نموده­است. ظهوریان­ مشهد محصولات خود را به روش نورد گرم در سایزهای 3*3 الی 10*10 به طول 6 متر و ضخامت 2.5 الی 10  تولید می­کند.

  • کارخانه نبشی کوهپایه

کارخانۀ کوهپایه در 35 کیلومتری شرق اصفهان قرار دارد. دراین کارخانه

نبشی­ها با بال­مساوی و بال­نامساوی در ابعاد مختلف تولید می­شوند. این

نبشی­ها با روش نورد گرم از فولاد باگرید ST37 بدست می­آیند. محصولات تولیدشده در کارخانۀ کوهپایه متنوع هستند. به طورمثال می­توان از نبشی بال مساوی، نبشی بال­نامساوی، ناودانی، سپری، چهارگوش، ریل وجرثقیل نام­برد. از مشخصه­های این کارخانه استانداردهای بالا و تضمین شدۀ محصولاتش است. این کارخانه نبشی­های بال مساوی L20*20*3 تا  L*60*60*5 را درسایزهایی با وزن 88 تا 42.5 وارد بازار می­کند.  

  • کارخانه نورد فولاد تهران

نورد فولاد تهران کارخانه تولیدی نبشی است که ازسال 1337 راه­اندازی شده­است. این واحد تولیدی برای ساخت محصولات خود از شمش­های فولادی با سایزهای 100*100 و 125*125 استفاده می­کند. این کارخانه تولیدی محصولات خود را در سایزهای 5*5، 6*6 و8*8 به طول 6 متر و ضخامت‌های 5،6،8 به بازار عرضه می­کند.

  • کارخانۀ نورد کوثر اهواز

واحد کوثر اهواز زیرمجموعۀ گروه ملی صنعتی فولاد ایران است. این گروه در سال 1342 تأسیس شده است که اکنون شامل 6 کارخانه است که واحدکوثر اهواز نیز یکی از این کارخانه­ها است. کارخانۀ نورد کوثر واقع در شهر اهواز است. این واحد تولیدی در سال 1381 احداث و فعالیت خود را از سال 1383 آغاز کرده­است. درواقع این واحد از جدیدترین مجموعه­های تولیدی محصولات فولادی است. کارخانۀ نورد کوثر اهواز علاوه برنبشی­های بال­مساوی و بال­نامساوی، میلگرد، ناودانی و انواع تسمۀ ­فولادی را نیز تولید می­کند. محصولات این واحد تولیدی براساس استاندارهای DIN ساخته می‌شوند.

ما در این مقاله سعی کردیم کارخانه­ های تولیدی نبشی در ایران را به شما معرفی کنیم. در ضمن مشخصات مختصری درمورد انواع محصولات این کارخانجات را در اختیار شما قرار دادیم تا  شما با استفاده از این اطلاعات خرید بهتری داشته باشید. توصیه می‌کنیم به علت متغیر بودن قیمت‌ها در زمان‌های مختلف بهتر است پیش از خرید نبشی اطلاعات لازم درباره قیمت‌ روز این محصول را از صفحه قیمت نبشی بررسی کنید.  

کارخانه آریان فولاد در شهر بوئین زهرا و در استان قزوین واقع شده است. تأسیس این کارخانه به سال 1385 برمی­گردد. این کارخانه نبشی با بال مساوی و بال نامساوی و درسایزهای مختلف تولید می­کند. نبشی‌ آریان فولاد در سایز 40 الی 200 تولید می‌شود.

اگر قصد خرید نبشی را دارید مقاله ای که درباره راهنمای خرید نبشی برای شما اماده کردیم مطالعه کنید.

Leave a comment