دسته بندی

معاملات مقاطع فولادی در هفته دوم آذرماه ۱۴۰۰

جدیدترین مطالب

بازار بورس کالا در هفته دوم آذر ماه روزهای پر عرضه ای را شاهد است. در روز سه شنبه ۹ آذر ماه ۱۴۰۰، تولیدکنندگان مختلف مقاطع فولادی مختلفی از جمله شمش بلوم، ورق گرم و سرد و همچنین تختال را عرضه خواهند کرد.

معاملات آذر ماه سال ۱۴۰۰

۵۰۰ تن ورق گرم B توسط مجتمع نورد و لوله اهواز با قیمت پایه ۱۸۹۸۶۲ ریال و ۵۰۰ تن ورق گرم فولاد خرم آباد با قیمت پایه ۱۸۷۰۲۷ ریال و ۲۰۰۰ تن ورق سرد B هم توسط فولاد مبارکه با قیمت پایه ۲۰۹۵۴۳ ریال عرضه خواهد شد.
باید منتظر ماند و دید حجم تقاضا و قیمت میانگین معامله برای این ورق ها چقدر خواهد بود. با توجه به وضعیت سیاسی موجود در کشور و همینطور روند معاملات مقاطع فولادی در بورس کالا در هفته های گذشته میتوان آمار معاملات را پیش بینی کرد.
لازم به ذکر است که ورق گرم B روز گذشته ( دوشنبه ۸ آذر) توسط نورد و لوله اهواز و همچنین فولاد مبارکه عرضه شد در صورتی که این مقاطع با تقاضایی روبرو نشد و معامله ای صورت نگرفت.

معاملات ورق در بورس کالا

ورق های گالوانیزه، قلع اندود و رنگی توسط فولاد مبارکه اصفهان عرضه و معامله شد. در این معاملات ۶۰۰۰ تن ورق گالوانیزه فولاد مبارکه با قیمت پایه ۲۷۳,۳۴۵ ریال نمایان بود. قیمت ورق گالوانیزه در نهایت ۲۸۰۴۵۱ ریال در حالی که با تقاضای ۷۲۰۰ تنی روبرو بود، معامله شد.
در این روز قرار بر عرضه ۶۵۰۰ تن ورق قلع اندود با قیمت پایه ۲۹۲۸۷۰ ریال بود. در نهایت با قیمت پایانی میانگین ۲۹۳۲۲۷ ریال معامله شد.
ورق مهم دیگری که نسبت به سایر مقاطع از ارزش معاملات بالایی برخوردار بود ورق رنگی بود. این ورق در نهایت ۹۰۰۰ تن و با قیمت پایانی میانگین ۳۲۰,۶۴۹ ریال معامله شد.
مقاطع فولادی دیگری که روز شنبه مورد معامله قرار گرفت، سبد میلگرد کلاف تولیدی فولاد سپید فراب کویرو ذوب آهن بودند. علاوه بر سبد میلگرد کلاف، سبد تیرآهن مخلوط هم توسط ذوب آهن اصفهان عرضه شد. معاملات مقاطع فولادی میتوانند تعیین کننده قیمت مقاطع در بازار فولاد باشند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها