استعلام و خرید

راهنمای خرید ورق ST52 به شما آموزش می‌دهد مناسب‌ترین محصول را متناسب با نیاز خود انتخاب کنید. به‌علاوه شما از طریق این نوشته درک روشنی از بازار خرید و فروش ورق st52 و نوسانات آن پیدا می‌کنید.اما قبل از هر چیزی باید بدانید که آیا ورق st52 همان محصولی است که به درد کار شما می‌خورد یا نه! ورق های st52 در صنایعی مثل کشتی سازی، خودرو سازی و صنایع ساختمان کاربرد دارد و از جنس فولاد کم کربن است (طبق استاندارد ASTM) و با روش نورد گرم تولید می شود.

آیا ورق st52 همان مقطع مورد نظر شماست؟

مقاومت در برابر پیچش و خمش و تحمل وزن بالا مشخصه مهم ورق ST52 است. این ورق همچنین دارای قابلیت‌های شکل‌پذیری سرد، جوشکاری و برشکاری است.

وجود منگنز در آلیاژ ساخت این ورق، استحکام و سختی‌پذیری آن را به میزان چشمگیری افزایش داده‌است. نام این محصول نشان می‌دهد که ساخته‌شده از فولاد حاوی ۵۲ کیلوگرم استحکام کششی در ۱ میلی‌متر مربع است.

بنابراین خرید ورق اس‌تی ۵۲ مزیت‌هایی دارد که مهم‌ترین آن عبارتنداز؛ ماشین‌کاری و پرسکاری خوب، شکل‌دهی سرد عالی، استحکام خمشی بالا، استحکام پیچشی بالا، جوش‌پذیری مطلوب و خواص ارتجاعی منحصربه‌فرد.

البته جالب است بدانید که برای ساخت ورق st52 به جای آلیاژ کم، از کربن استفاده می‌کنند. در نتیجه این فولاد برای پروژه هایی که نیاز به حرارت دارند توصیه نمی‌شود.

پس اگر در ساخت دیواره ریل، ساخت اسکلت پل‌ها، ساخت قطعاتی مانند شاسی برای ماشین‌های سنگین، ساخت جرثقیل، ساخت دیواره‌های قطعات صنعتی مانند مخازن، ساخت تجهیزات و پلتفرم موبایلی، لوله‌کشی و ساخت خطوط انتقال لوله به ورق نیاز دارید، اس‌تی ۵۲ بهترین گزینه است. اما آیا می‌دانید دقیقاً چه مقدار وزنی از این محصول کارتان را راه می‌اندازد؟

وزن ورق را قبل از ارزیابی تطابق دهید!

وزن دقیق ورق st52 هم برای برآورد وزن نهایی سازه و هم به لحاظ تخمین قیمت‌ها اهمیت زیادی دارد. بنابراین لازم است قبل از خرید این محصول نسبت به محاسبه وزن دقیق آن اقدام کنید. برای این کار باید ۷.۸ که چگالی ورق ST52 است را در  طول، عرض و ضخامت آن ضرب کنید. البته لازم است که، طول و عرض را برحسب متر و ضخامت را برحسب میلی‌متر وارد کنید. اما یک راه ساده‌تر برای محاسبه وزن ورق اس‌تی ۵۲ وجود دارد.

این کار به راحتی از طریق جدول وزنی ورق انجام می‌گیرد. یعنی کافی است به بخش جدول وزن فلزات نیک فولاد مراجعه کرده و بر روی جدول وزنی ورق کلیک کنید. به این ترتیب می‌توانید با وارد کردن مؤلفه‌های مطلوب خود، وزن نهایی ورق را به دست آورید.

قبل از خرید از انجام تست ورق st52 غافل نشوید!

انجام تست ورق اس‌تی ۵۲ یا تست UT که به آن التراسونیک نیز می‌گویند،  برای ورق های بالای ضخامت ۵۰ میلی‌متر الزامی است. در این تست مواردی مانند انقباض، ترکیدگی، خوردگی، پوسته شدن ووجود خلل و حفره‌های احتمالی بر روی ورق بررسی می‌شود. این بررسی توسط امواج صوت با فرکانس بالا انجام می‌گیرد.

به علاوه گاهی تست این ورق در جهت اعتبارسنجی آن به لحاظ استانداردها انجام می‌گیرد. استاندارد ورق اس‌تی ۵۲ استاندارد  ST52-3N  است.

برندهای ورق st52 را قبل از خرید بشناسید!

در خرید این محصول دو برند فولاد مبارکه اصفهان و اکسین اهواز شناخته می‌شوند. این کارخانه‌ها انواع ورق اس‌تی پنجاه و دو را به صورت رول، شیت و فابریک تولید می‌کنند. همچنین امکان خرید ابعاد مختلفی از این ورق شامل عرض ۱۵۰۰، ۱۵۰۰*۶۰۰۰ و ۶۰۰۰*۲۰۰۰ از این کارخانه وجود دارد.  به‌علاوه ضخامت ورق اس‌تی ۵۲ فولاد مبارکه و اکسین اهواز از ۶ تا ۵۰ قابل انتخاب است.

قبل از خرید قیمت بگیرید!

ورق اس‌تی ۵۲ چند سالی است که به یکی از محبوب‌ترین ورق‌های ساختمانی و صنعتی تبدیل شده‌است. همین موضوع هم باعث رونق بازار خرید و فروش ورق st52 شده‌است.

بنابراین این ورق از جمله محصولاتی است که به شدت تحت تأثیر نوسانات بازار فولاد قرار دارد. از طرفی خود بازار فولاد تحت تأثیر نرخ ارز و تورم مدام میان روند صعودی و نزولی در نوسان است.

پس همانطور که باید قبل از خرید هر محصولی نرخ بازار در دستتان باشد، خرید ورق st52 هم پیرو همین قانون است. بنابراین لازم است که به منبع دقیق و به‌روز قیمت ورق st52 دسترسی داشته باشید. این منبع دقیق و به‌روز نیک فولاد است.

شما هم می‌توانید از طریق دسترسی به جداول قیمت‌گذاری وهم با استفاده از استعلام تلفنی از کارشناسان ما به آخرین قیمت روز این محصول دست پیدا کنید.

Leave a comment