استعلام و خرید

کارخانه تولید ورق سیاه

کارخانه های تولید ورق سیاه در ایران

کارخانه های تولید ورق سیاه در ایران نه تنها تقاضای بازار را به بهترین شکل ممکن تأمین می‌کنند، بلکه در عرصه صادرات نیز فعالیت‌های گسترده‌ای دارند. ورق سیاه، ورق گرم یا ورق نوردگرم علاوه بر کاربردی که در ساخت‌وساز دارد، صنایع مختلفی را به خود وابسته کرده‌است. به همین دلیل کارخانه‌های تولید این محصول در ایران یا هر کشور دیگری دارای خطوط تولید فراوان و بازار خرید و فروش پر رونقی هستند. اگر به هر دلیلی کسب‌وکارتان به این محصول وابسته است، باید برندهای تولیدکننده این محصول را بشناسید تا بتوانید معامله بهتری را رقم بزنید! شرکت های فولاد مبارکه، فولاد کاویان اهواز، فولاد اکسین اهواز (با ظرفیت ۱ میلیون تن انواع محصولات فولادی) و فولاد گیلان، از جمله شرکت های تولید کننده ای هستند که در این قسمت بررسی شده اند.

اهمیت شناخت کارخانه های تولید ورق سیاه در ایران در چیست؟

ورق نورد گرم یکی از محصولات فولادی استراتژیک است که هر اطلاعاتی از آن تقریباً همه صنایع، ساخت ‌وساز و عمرانی و همچنین صادرات کشور را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. این محصول خود پایه تهیه انواع پروفیل‌های ساختمانی و صنعتی است. ورق گرم همانطور که از اسمش پیداست در فرآیند نورد گرم و بر روی تختال یا اسلب ساخته می‌شود. مواد اولیه این محصول دو نوع فولاد ۳۶A و ۱۰۱۱A است. این محصول دو نوع معمولی با استاندارد ST37 و صنعتی با استاندارد ST52 دارد.

اما جالب است بدانید که هر کارخانه تولیدکننده ورق گرم در ایران، آنالیز و اندازه و ابعاد خاص خود را در فرآیند ساخت این محصول اعمال می‌کند. بنابراین برای تهیه محصول مناسب با کار شما، لازم است کارخانه تولیدکننده آن را بشناسید. برای دریافت قیمت ورق آهن از جداول قیمتی موجود دراین سایت استفاده کنید.

معرفی همه کارخانه های ورق گرم در ایران

۴ کارخانه زیر به ترتیب بهترین برندهای ورق سیاه را در ایران یدک می‌کشند:

  1. فولاد مبارکه اصفهان، برترین کارخانه فولاد ایران

کارخانه فولاد مبارکه اصفهان را می‌توان بزرگترین واحد تولیدی در ایران معرفی کرد که علاوه‌بر ساخت شمش، در زمینه تبدیل آن به ورق نیز فعال است. این کارخانه که در ۷۵ کیلومتری شهر اصفهان واقع شده‌است، بیش از ۳۰ سال سابقه تولید محصولات فولادی را دارد. در حال حاضر نرخ تولید محصولات فولادی در کارخانه فولاد مبارکه اصفهان به  ۱۱.۳ میلیون تن در سال رسیده‌است.

قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه در بازار به دلیل متقاضی فراوانی که دارد اهمیت بالایی دارد. این محصول به خاطر برند فولاد مبارکه به کشورهای خارجی نیز صادر می‌شود. کیفیت و تنوع در ضخامت، استاندارد و تنوع در ابعاد یکی از دلایل پرطرفدار بودن محصولات کارخانه فولاد مبارکه اصفهان است.

انواع ورق نورد گرم که توسط کارخانه فولاد مبارکه تولید می‌شود

  • ورق گالوانیزه: این محصول درواقع ورق گرم دارای پوشش روی است. ورق گالوانیزه فولاد مبارکه از کیفیت بالایی برخوردار بوده و در مقابل رطوبت، حرارت و دما بسیار مقاوم است. به‌علاوه طول عمر زیاد، قابلیت نصب آسان و مقرون‌به‌صرفه بودن از ویژگی‌های این نوع ورق است. این محصول به دو شکل فابریک و رول عرضه می‌شود.
  • ورق قلع‌اندود: این محصول در فولاد مبارکه با استفاده از ایجاد پوشش قلع بر روی ورق نورد گرم تولید می‌شود. استانداردهای فولاد مبارکه برای تولید این محصول 91 ، JIS G 3303.87 ، MA623M.92 است.
  • ورق آجدار: در کارخانه فولاد مبارکه اصفهان ورق آجدار با استاندارد DIN10051 تولید می‌شود. همچنین انواع سایزهای ورق آجدار در سبد محصولات فولاد مبارکه پیدا می‌شود. ورق آجدار فولاد مبارکه اصفهان از ضخامت ۲ تا ۶ میلی‌متر و عرض ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ میلی‌متر در بازار موجود است.
  • ابعاد مختلف ورق گرم فولاد مبارکه:
  • ورق گرم HC: این نوع ورق شامل ضخامت‌های بالای ۶ میلی‌متر است. درضمن برای ورق ضخامت ۶ میلی‌متر عرض‌های ۱، ۱/۲۵ و ۱/۵ متر و برای ضخامت ۸ تا ۱۵ میلی‌متر عرض ۱/۵ متر در نظر گرفته می‌شود.
  • ورق گرم HB: این نوع ورق شامل ضخامت‌های ۳، ۴ و ۵ میلی‌متر با عرض‌های ۱، ۱/۲۵ و ۱/۵ متر و همچنین ضخامت‌های ۱/۵، ۲، ۲/۵ و ۳ میلی‌متر با عرض‌های ۱/۲۵ و ۱ متر است. درواقع ضخامت ورق گرم HB زیر ۶ میلی‌متر است.

راهنمای خرید ورق سیاه را در اینجا بخوانید.

  1. کارخانه فولاد اکسین اهواز، تولیدکننده ورق سیاه در ابعاد مختلف!

کارخانه فولاد اکسین در حال حاضر یک میلیون تن تولید سالانه محصولات فولادی دارد. این کارخانه از شناخته‌شده‌ترین تولیدکنندگان ورق گرم در بازار ایران است. ورق سیاه اکسین اهواز انواع ضخامت را پوشش داده و حتی تا ورق ۴۰ میلی‌متری در آن موجود است. عرض محصولات این کارخانه نیز تا ۴.۵ عنوان شده که البته بخش قابل‌توجهی از تولیدات آنها دارای عرض ۲ هستند. این محصول بیشتر در مصارف صنعتی و مواردی مانند؛ تولید لوله‌های انتقال گاز و نفت، ساخت دیگ‌های بخار صنعتی، کشتی‌سازی و صنایع عظیم کاربرد دارد.

فولاد اکسین اهواز مواد اولیه را از کارخانه‌های دیگر خریداری کرده و ورق نورد گرم تولید می‌کند. ورق سیاه اکسین اهواز بیشتر برای انجام عملیات حرارتی و عملیات نرماله کردن کاربرد دارد.

  1. کارخانه فولاد کاویان اهواز، از اولین کارخانه های تولید ورق سیاه در ایران!

اولین تولیدکننده ورق سنگین در ایران فولاد کاویان است. کارخانه فولاد کاویان اهواز نیز هم‌پای فولاد مبارکه اصفهان بیش از ۳۰ سال است که در زمینه تولید مقاطع فولادی فعالیت می‌کند. این کارخانه انواع ورق نورد گرم را در عرض بین ۱۲۵۰ تا ۱۵۰۰ میلی‌متر و ضخامت بین ۸ تا ۲۰ میلی‌متر تولید می‌کند. درضمن همه محصولات این کارخانه دارای استانداردهای DIN17100 هستند. این محصولات به داشتن ویژگی‌هایی ازقبیل؛ قابلیت برشکاری در ابعادکم، سطح نازک و قابلیت بالای جوشکاری معروف است. در قسمت ورق سیاه فولاد کاویان اهواز می توانید لیست کامل آنها را ببینید.

بازار هدف ورق سیاه کاویان اهواز واحدهای صنعتی هستند که در زمینه ساخت بدنه کشتی، مخازن، واگن قطار و پل‌های فلزی فعالیت می‌کنند.

  1. کارخانه فولاد گیلان با پیشینه ۲ ساله در تولید محصولات فولادی!

کارخانه ورق سیاه فولاد گیلان در زمینه تولید محصولات فولادی نزدیک به ۲۰ سال تجربه دارد. درحال حاضر تولید سالانه این کارخانه شامل ۲.۵ میلیون تن محصولات نورد گرم و ۵۰۰۰ هزار تن محصولات نورد سرد است. همین آمار نشان می‌دهد که این کارخانه در زمینه خط تولید نورد گرم ظرفیت بالایی دارد. ورق سیاه فولاد گیلان دارای استانداردهای بین المللی EN ،ASTM، DIN بوده و در ابعاد و اندازه‌های مختلف تولید می‌شود. ورق های سیاه فولاد گیلان در ضخامت‌های بین ۲ تا ۴۰ میلی‌متر و عرض بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰میلی‌متر در بازار موجود است. همچنین وزن کلاف‌های تولیدی ورق گرم تا ۲۰ تن می‌رسد.

از ورق سیاه فولاد گیلان علاوه بر احداث پروژه‌های ساخت‌وساز در خودروسازی، تولید لوله‌های آب، نفت و گاز، مخازن تحت فشار و … استفاده می‌شود.

Leave a comment