استعلام و خرید

نحوه تشخیص تیرآهن اصفهان

نحوه تشخیص تیرآهن اصفهان در بازار

نحوه تشخیص تیرآهن اصفهان در بازار تنها با دانستن چند ترفند ساده امکان‌پذیر است. شاید همه فقط نشان تجاری تیرآهن اصفهان  (ESCO که در واقع مخفف عبارت Esfahan Steel Company  یا همان کارخانه فولاد اصفهان است) را بررسی کنند ولی راه های دیگری هم وجود دارد. تیرآهن اصفهان یکی از پرفروش‌ترین مصالح ساختمانی در بازار آهن‌آلات است که البته این محبوبیت دلایل موجهی دارد. کیفیت بسیار زیاد تیرآهن اصفهان یکی از همین دلایل است. تیرآهن های اصفهان در انواع HE، IPE و  IPN وجود دارد. HE تیرآهن بال پهن و IPE و IPN تیرآهن‌های معمولی هستند. این تیرآهن محصول کارخانه ذوب آهن اصفهان است که از سال 1350 تا کنون در زمینه تولید مقاطع فولادی فعالیت می‌کند. اما آیا می‌دانید مشخصه منحصر به فرد تیرآهن اصفهان چیست که آن را به این میزان محبوبیت در بازار آهن‌آلات رسانده است؟

مشخصه منحصر به فرد تیرآهن اصفهان چیست؟

تیرآهن اصفهان مانند همه تیرآهن‌های موجود در بازار در انواع HE، IPE و  IPN وجود دارد. HE تیرآهن بال پهن و IPE و IPN تیرآهن‌های معمولی هستند. در تیرآهن بال‌پهن اصفهان، قسمت جان مقاومت کششی بیشتری دارد و با ارتفاع 100 تا 1000 میلی‌متر تهیه می‌شود. از طرفی تیرآهن IPE در دسته تیرآهن‌های I شکل قرار می‌گیرد. که نسبت به تیرآهنِ بال پهن استحکام کمتری دارد.

اما همه این ویژگی‌ها در انواع تیرآهن با برندهای مختلف یکسان است. در واقع ویژگی ظاهری تیرآهن اصفهان که آن را از نمونه‌های دیگر مجزا می‌کند، نشان تجاری برند اصفهان بر روی آن است. شما با مشاهده نشان تجاری برند تیرآهن اصفهان بر روی این محصول می‌توانید آن را از نمونه‌های دیگر تشخیص دهید. اما آیا می‌دانید نشان تجاری تیرآهن اصفهان چیست؟

نشان تجاری تیرآهن اصفهان چیست؟

نشان تجاری تیرآهن اصفهان  ESCO است. این نشان در واقع مخفف عبارت Esfahan Steel Company  یا همان کارخانه فولاد اصفهان است. اما آیا می‌دانید چطور می‌توان از روی نشان تجاری تیرآهن اصفهان این محصول را از نمونه‌های موجود در بازار تشخیص داد؟

نحوه تشخیص تیرآهن اصفهان چگونه است؟

این کار بسیار ساده است. کافی است به بدنه تیرآهن مورد نظر توجه کنید. بر روی بال تیرآهن اصفهان علامت تجاری  ESCO حک شده است. البته دقت کنید که این علامت باید به صورت برجسته بر روی بال تیرآهن درج شده باشد. این علامت به فاصله هر دو متر بر روی محصول حک شده و کاملا قابل مشاهده است.

این بهترین نحوه تشخیص تیرآهن اصفهان در بازار است. اما جدای از نام تجاری و برند اصفهان که بر روی این محصول درج شده است، آیا می‌دانید تفاوت تیرآهن اصفهان با دیگر تیراهن‌های موجود در بازار دقیقا چیست؟

مشخصات تیرآهن اصفهان

تفاوت تیرآهن اصفهان با دیگر تیرآهن‌ها چیست؟

تفاوت تیرآهن اصفهان با دیگر تیرآهن‌ها در چند جنبه مختلف است. اما مهم‌ترین تفاوت این محصول با نمونه‌های مشابه به شرح زیر است:


  • کیفیت ساخت:

    مطمئنا مهم‌ترین تفاوت این برند تیرآهن با دیگر نمونه‌ها در کیفیت آن است. تیراهن‌های برند اصفهان همگی طبق استانداردهای جهانی ساخته شده و ویژگی‌های بسیار نزدیکتری به بهترین نمونه‌های موجود در بازار دارد. اگر از دو سر تیرآهن به آن نگاه کنید، متوجه خواهید شد که تیر آهن برند اصفهان در ابتدا و انتها کاملا یکنواخت است. این نشان می‌دهد که کیفیت ساخت این محصول بسیار بالا است. علاوه بر این خلوص و اصالت متریالی که در ساخت این مقطع به کار می‌رود نیز، از دیگر نمونه‌های موجود در بازار بهتر است. 

  •   وزن:

    معمولا وزن تیرآهن اصفهان کمی از وزن دیگر نمونه‌ها مانند تیرآهن یزد و تیرآهن فایکو بیشتر است. در واقع وزن تیرآهن‌های ذوب آهن اصفهان درست مطابق با جدول اشتال وزن تیرآهن تعیین می‌شود. همچنین تیرآهن‌های تولید شده توسط ذوب آهن اصفهان، از سایز 14 تا 30 موجود است.


  • قیمت:

    به این دلیل که تیرآهن‌های برند اصفهان بسیار با کیفیت است و وزن بیشتری دارد، با قیمت بالاتری نسبت به دیگر برندها در بازار عرضه می‌شود. در واقع شما مقداری از این هزینه اضافه را برای وزن محصول که مطابق با جدول اشتال وزنی است می‌پردازید. از طرفی وزن مطابق با جدول اشتال وزنی تضمین‌کننده ایمنی به کارگیری این مقطع در هر نوع سازه‌ای است. البته جدای از کیفیت و وزن، اینکه این نوع تیرآهن فروش بالایی داشته و در بازار دارای شهرت و تقاضای قابل توجهی است، در نحوه تعیین قیمت تیرآهن نقش دارد. در قسمت قیمت تیرآهن ذوب آهن اصفهان مفصل تر قیمت ها را بررسی کنید.

تشخیص تیرآهن ذوب آهن اصفهان از دیگر نمونه‌ها چه ضرورتی دارد؟

به دلیل شهرت و تقاضای بالا برای تیرآهن‌ محصول ذوب آهن اصفهان در بازار آهن‌آلات، نمونه‌های تقلبی زیادی در بازار وجود دارد. این نمونه‌های تقلبی نه استانداردهای جهانی را دارند و نه با کیفیت موردانتظار ساخته شده‌اند. حتی وزن این نمونه‌ها نیز بر طبق جدول اشتال وزن تیرآهن دقیق نیست. سایر شرکت های تولید کننده تیرآهن را می توانید در قسمت کارخانه های تولید کننده تیرآهن بررسی کنید.

بنابراین کمترین آسیبی که خرید تیرآهن اصفهان تقلبی به شما می‌رساند، هدر رفتن هزینه‌ای است که برای آن پرداخت کرده‌اید. به علاوه استفاده از نمونه‌های تقلبی در سازه می‌تواند با خطرات جدی مانند عدم مقاومت آن در برابر انواع خطرات و آسیب‌ها همراه باشد. همه این موارد ایمنی سازه را به خطر می‌اندازد.

نحوه خرید تیرآهن اصفهان اصل به چه شکل است؟

برای خرید تیرآهن اصل اصفهان باید به یک فروشنده قابل اعتماد مراجعه کنید. این خود یکی از بهترین روش‌ها برای نحوه تشخیص تیرآهن اصفهان اصل از نمونه‌های تقلبی موجود در بازار است.

خوشبختانه امکان خرید تیرآهن اصفهان توسط مجموعه نیک فولاد برای شما فراهم شده است. کافی است که با کارشناسان مجموعه نیک فولاد تماس حاصل کرده و درخواست خود را ثبت کنید. سپس در کوتاهترین زمان ممکن این محصول را با کیفیت مورد انتظار در محل موردنظرتان تحویل خواهید گرفت. 

Leave a comment