استعلام و خرید

عرضه‌های امروز در بورس کالا؛ ۵ دی ۱۴۰۱ شامل شمش و تختال بوده است.

نکات مهم معاملات مقاطع فولادی در بورس کالا 5 دی 1401

باتوجه به تغییرات نرخ ارز و همینطور قطعی گاز در بسیاری از کارخانه ها در روزهای اخیر، بازار آهن هم شاهد التهابات و افزایش قیمت در بسیاری از مقاطع بوده است. به همین دلیل معاملات بورس کالا در زمینه مقاطع فولادی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. 5 دی 1401 مقاطعی نظیر شمش و تختال در بورس کالا عرضه خواهد شد که میتواند اطلاعات قابل توجهی را به خریداران و فروشندگان در حوزه آهن آلات را ارایه کند. نکات مهم معاملات مقاطع فولادی در بورس کالا 5 دی 1401 به شرح زیر است.

امروز در بورس کالا، ۵۰۰۰۰ تن تختال، ۱۶۱۵۰ تن انواع ورق و ۹۰۱۲۵ تن شمش بلوم عرضه می‌شود. امروز قیمت پایه عرضه‌های شمش در بورس کالا، در محدوده ۱۴۱۰۵ تا ۱۴۹۷۷ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده اعلام شده است که میانگین قیمت‌های پایه ۱۴۵۴۱ تومان به ازای هر کیلو است. این قیمت نسبت به عرضه انجام شده در هفته گذشته (۲۸ آذر ۱۴۰۱)، افزایش ۸۸۵ تومانی معادل ۶.۴۸ درصد داشته است.

صرفنظر از ۲۰ هزار تن عرضه قرارداد پرمیموم؛ مجموعا ۷۰،۱۲۵ تن با نرخ پایه میانگین موزون ۱۴۸،۰۱۸ ریال ( ۱۶،۱۳۵ +vat تومان ) که نسبت به نرخ پایه عرضه قبل ( ۱۳۸،۹۸۵ ریال )؛ افزایش قیمت حدود کیلویی ۹۰۵ تومان را نشان میدهد. ۱۴۰۱/۱۰/۰۵ علیرغم اینکه خرید شرکتهای تجاری را این هفته ممنوع و شرایط خربد را فقط نقدی کرده‌اند؛ اما حجم کم شمش برای بازار تشنه و هیجان‌زده ابن روزها، یک مقداری نگران کننده است و چنانچه اگر رقابت ها فردا هیجانی باشد؛ مجددا ممکن است باعث شعله ور شدن آتش التهاب بازار گردد .

کمبود مواد اولیه و محدود شدن عرضه‌ها و رقابتهای هیجانی در بورس کالا و فوران آتشفان قیمتها در بازار داخلی و فقط افزایش کیلویی ۳ هزار تومانی در حوزه مقاطع طویل فولادی طی کمتر از یک ماه و دوبرابر این افزایش در بازار قوطی و پروفیل را منجر شده است.

Leave a comment