استعلام و خرید

راهنمای خرید ورق سیاه شامل همه اطلاعات کاربردی و به‌روزی است که بهترین معامله را در بازار آهن‌آلات برای شما رقم می‌زند. در این نوشته شما اقداماتی را که قبل از خرید ورق سیاه باید انجام دهید، می‌شناسید و نسبت به ارزیابی بازار این محصول مهارت پیدا می‌کنید. به‌علاوه سرنخ‌هایی در این نوشته وجود دارد که به شما در راستای برآورد هزینه‌های تأمین این محصول برای پروژه صنعتی یا ساختمانی‌تان کمک می‌کند. به طور کلی باید بگوییم که ورق های سیاه از st33 سروع می شود تا st52 که ورق st33 کمترین میزان کربن و ورق st52 بیش ترین میزان کربن را دارد.

6 نکته کاربردی در راهنمای خرید ورق سیاه

شما در مراجعه به فروشنده این محصول و یا حتی اقدام به خرید اینترنتی ورق سیاه باید مشخصه‌هایی موردنظرتان را تعیین کنید. این همان اطلاعاتی است که به فروشنده می‌دهید تا بتواند محصول مناسب با نیازتان را در اختیار شما قرار بدهد. در راهنمای خرید ورق سیاه ، لازم است مشخصات اصلی ورق سیاه که باید قبل از خرید در موردش تصمیم بگیرید را بدانید. اما 6 نکته کاربردی در راهنمای خرید ورق سیاه وجود دارد که اطلاع از آنها به شما در خریدی بدون نقص و با کیفیت کمک خواهد کرد.

مشخصات ورق نورد گرم را با مقطع موردنظر خود مطابقت دهید!

جالب است بدانید این ورق با عنوان ورق نوردگرم نیز شناخته می‌شود و اصطلاح انگلیسی آن Hot rolled mild steel  است. اما آیا از اینکه این نوع ورق همان مقطعی است که شما برای تکمیل پروژه ساختمانی یا صنعتی خود نیاز دارید، مطمئن هستید؟ برای اطمینان از این موضوع باید مشخصات فنی آن و تفاوتش با محصولات مشابه را بدانید.

تفاوت این محصول با ورق سرد یا روغنی در فرآیند تولید آن است. این نوع ورق از شمش فولاد و طریق عملیات نورد گرم تهیه می‌شود. همچنین استاندارد به کار رفته در این نوع ورق استاندارد کشور آلمان یعنی ۱۷۰۰۶ NID  است.

درضمن لازم است بدانید که دو نوع ورق سیاه معمولی و ورق سیاه صنعتی وجود دارد. در ساخت نوع صنعتی این محصول از فولاد کم‌کربن استفاده می‌شود. به همین دلیل ورق صنعتی مطابق با استاندارد  st37 ساخته شده و دارای انعطاف‌پذیری بیشتری است. این ورق در صنایع نظامی (ساخت انواع سلاح و تانک)، خودروسازی (تهیه رینگ و چرخ)، کشتی‌سازی، هوافضا، ساخت تجهیزات صنعتی، تانکرسازی، ساخت لوازم خانگی مانند آبگرمکن و … کاربرد دارد.

اما نوع معمولی این ورق در بخش‌های مختلف ساخت‌وساز چه در احداث ساختمان‌های مسکونی کوچک و چه در ساخت سیلوهای بزرگ و پروژه‌های عظیم به کار گرفته می‌شود. نوع دیگری از این مقطع وجود دارد که مقداری تیتانیوم در بافت آن به کار رفته‌است. از این نوع ورق در تیهه میلگرد ساختمانی استفاده می‌شود.

انتخاب ضخامت در راهنمای خرید ورق سیاه؟

ضخامت یکی از اصلی‌ترین مشخصه‌های فروش این محصول است. این فاکتور که با میلی‌متر اندازه‌گیری می‌شود در بازار به طور اختصار میل نامیده می‌شود. معمولاً از ورق سیاه ۱۲ میل تا ورق سیاه ۵۰ میل در بازار وجود دارد. برای اینکه ضخامت موردنظرتان را مشخص کنید، باید کاربردی که قرار است برایتان داشته باشد را در نظر بگیرید.

ورق سیاه رول یا فابریک؟

محصولاتی مانند ورق به اشکال مختلف در کارخانه تهیه شده و در بازار به فروش می‌رسند. این نوع ورق می‌تواند به صورت رول، برش‌خورده، فابریک و شیت در اختیار شما قرار بگیرد. ورق رول دارای عرض ثابتی است و شما می‌توانید براساس نیازتان آن را در طول‌های مختلف برش بدهید. اما ورق فابریک در همان کارخانه برش داده شده و بسته‌بندی می‌شود. مزیت ورق فابریک دقت بالا در ابعاد و برش است. به اصطلاح فعالان این عرضه، ورق فابریک دوییدگی ندارد.

ابعاد ورق سیاهی که می‌خواهید!

انتخاب وضعیت ورق و تعیین اینکه باید فابریک باشد یا رول به شما کمک می‌کند که ابعاد موردنظرتان را راحت‌تر پیدا کنید. برای مثال برای ورقی که به صورت رول است، باید مقدار عرض آن را مشخص کنید. مثلاً ورق سیاه عرض ۱۲۵۰ رول یکی از پروفروش‌ترین محصولات بازار است. اما وقتی ورق به صورت شیت برش داده می‌شود، باید مقدار عرض و طول آن مشخص باشد. در این صورت از ابعاد ۲۵۰۰*۱۲۵۰ تا ۱۲۰۰*۶۰۰۰ در بازار این محصول به فروش می‌رسد.

بهترین برندهای ورق سیاه که باید به سراغشان بروید!

برند و  عملکرد کارخانه تولیدکننده تا حدودی کیفیت محصول نهایی را تضمین می‌کند. بنابراین خیلی مهم است که بهترین برندهای این محصول را بشناسید.

کارخانه های تولید ورق سیاه در ایران که بهترین برندهای بازار آهن‌آلات بوده و اعتبار قابل‌توجهی دارند عبارتنداز:
  • فولاد مبارکه
  • اکسین اهواز
  • کاویان اهواز
  • گیلان

قبل از خرید ورق سیاه، قیمت آن را استعلام کنید!

مسلم است که بدون استعلام قیمت ورق نوردگرم نمی‌توان نسبت به خرید آن اقدام کرد. اما اهمیت زیادی دارد که قیمت‌ها به‌روز و دقیق باشد. ما در این زمینه دو راهکار پیش پای شما قرار می‌دهیم. اول اینکه شما می‌توانید هر ساعت از شبانه روز در تماس با کارشناسان نیک فولاد، همه اطلاعات موردنظر خود را به دست آورید. راه دوم بررسی جدول‌های قیمت ورق سیاه در نیک فولاد است. در این جدول‌ها شما می‌توانید ویژگی موردنظر خود را به صورت فیلتر اعمال کرده و وقت زیادی صرف پیدا کردن قیمت محصول موردنظر خود نکنید.

آیا از نمودار قیمت ورق سیاه سردرمی‌آورید؟

نمودار قیمت این محصول به شما کمک می‌کند نرخ‌های چند روز اخیر این ورق را ارزیابی کنید. اما آیا می‌دانید تغییرات قیمت‌ها از چه مؤلفه‌هایی نشأت می‌گیرد؟ پاسخ این سؤال نوسانات بازار فولاد است. همانطور که حتماً می‌دانید فولاد از آلیاژهای استراتژیک کشور است و حساسیت و تنش‌های فراوانی در صنایع وابسته به آن و البته بازار خرید و فروش محصولاتش وجود دارد.

این موضوع باعث شده‌است که قیمت روز فولاد به شدت تحت‌تأثیر تحولات سیاسی و اقتصادی در کشور و حتی جهان باشد. درواقع هرچه نرخ دلار در جهان افزایش پیدا کند، قیمت فولاد در داخل نیز افزایش پیدا می‌کند. و این تغییر قیمت باعث بالا رفتن قیمت ورق نوردگرم نیز می‌شود.

راهنمای خرید ورق سیاه از نیک فولاد

خرید این محصول در نیک فولاد چند مزیت بزرگ برای شما به دنبال دارد:

  • در نیک فولاد شما از مشاوره تخصصی کارشناسان مجموعه بهره می‌برید. مطمئن باشید هر چالشی که در روند اجرای پروژه کاریتان ایجاد شده‌است، با کمک کارشناسان ما برطرف خواهد شد.
  • می‌توانید گزینه فروش اعتباری را انتخاب کرده و به خاطر کمبود بودجه پروژه‌تان را به تأخیر نیدازید.
  • می‌توانید در هر کجای کشور و یا حتی خارج از کشور سفارشتان را تحویل بگیرید.
  • سفارش شما در نیک فولاد درست در زمان مقرر تحویلتان داده می‌شود و از این بابت نباید کوچکترین نگرانی داشته باشید.

Leave a comment