دسته بندی

راهنمای خرید ناودانی

جدیدترین مطالب

آنچه در مقاله « راهنمای خرید ناودانی » می‌خوانید:

  • کوتاه درباره بازار ناودانی
  • راهنمای جامع خرید ناودانی

راهنمای خرید ناودانی شامل اطلاعات کاربردی و حیاتی است که هر مهندس ساختمان و صنعتگری به آن نیاز پیدا می‌کند. این نوشته همه ابهامات موجود درباره خرید ناودانی را برطرف کرده و به شما در ایجاد رضایت از خریدتان یاری می‌رساند.

کوتاه درباره بازار ناودانی

ناودانی از پرکاربردترین تولیداتی است که پایه­ اش فولاد است. تقاضا برای خرید ناودانی بسیار زیاد است و در نتیجه بازار عرضه آن نیز از تنوع بسیار بالایی در زمینۀ کیفیت، قمیت، سایز و دیگر فاکتورها، برخورداراست. بنابراین گاهی انتخاب مقطع درست سخت می‌شود. در راهنمای خرید ناودانی باید به این موضوع توجه کنید که ناودانی ­ها با مشخصه­ های متفاوت دارای کاربردهای متفاوتی نیز هستند. بنابراین برای خرید این محصول از بازار باید با اطلاعات کامل اقدام کنید.

راهنمای خرید ناودانی

راهنمای جامع خرید ناودانی

در ادامه به نکاتی اشاره می‌کنیم که هنگام خرید این محصول باید مدنظر داشته‌باشید:

مشخصات اصلی ناودانی را بشناسید

یکی از فاکتورهای مهم در راهنمای خرید ناودانی هندسه مقطع آن است. قسمت اصلی ناودانی جان نام دارد. در ناودانی دو لبۀ عمود برجان وجود دارد که بال نامیده می­شوند. انواع ناودانی که دارای جان و بال در استاندارهای متفاوتی هستند، وارد بازار می­شوند، بنابراین هنگام خرید باید استاندارد مورد نیاز خود را شناسایی و خریداری کنید.

هر شکل ناودانی، کاربرد متفاوتی دارد

ناودانی در شکل‌های مختلف برای کاربردهای متفاوت ساخته می­شود. اگر بنا به نیاز، ضروری است که فرم خاصی از ناودانی خریداری شود، هنگام خرید باید به شکل آن اشاره کنید. متداول‌ترین شکل این محصول نوع ساده آن است. این نوع محصول دارای ارتفاع ۳۰ تا ۴۰۰ میلی­متر است، که در ساخت پایه و قاب دستگاه ­های صنعتی به‌کار می­رود. ناودانی مشبک شکل دیگر این محصول است. ناودانی مشبک دارای سوراخ‌هایی است که برای بستن پیچ و مهره استفاده می­شود. این نوع محصول بیشتر کاربرد دکوراتیو نیزدارد. 

سایزهای مختلف ناودانی را بشناسید

ناودانی­ ها در بازار به صورت شاخه­ ای عرضه می­شوند. این محصول درطول‌های ۶ و ۱۲ متری به‌فروش می­رسند، اما گاهی اوقات و بنا به نیاز می­توان این شاخه ­ها را با دستگاه­هایی مانند هوا برش، یا فرز برش داد. این از قابلیت‌هایی است که شما می­توانید هنگام خرید در نظر داشته باشید. بنابراین برای خرید سایز خاصی از این محصول مجبور نیستید حتماً سایزهای آماده دربازار را خریداری کنید.

ابعاد مختلفی از ناودانی­ در بازار وجود دارد

از ابعاد مهم این مقطع می­توان به ضخامت جان، ضخامت بال، طول بال و شعاع خمیدگی بین جان و بال­ اشاره کرد. برای آگاهی از ابعاد مختلف این مقطع باید به جدول اشتال ناودانی مراجعه کرده، تا بتوانید ناودانی با مشخصات مورد نظرتان را  انتخاب کنید.

قیمت نهایی ناودانی براساس وزن تعیین می‌شود

هنگام خرید این مقطع باید به وزن آن توجه کنید. این مساله سبب ایجاد تفاوت ناودانی سبک و سنگین و نهایتا تفاوت در وزن آنها می شود. این موضوع علاوه‌بر قیمت‌گذاری، در کاربرد محصول نیز تفاوت ایجاد می‌کند. به طور مثال وزن ناودانی سبک پایین است و مقاومت کمتری هم نسبت به تحمل وزن دارد. ناودانی سنگین که وزن بالاتری هم دارد، وزن بیشتری را هم می­تواند تحمل کند. وزن عامل تأثیرگذار در کاربرد ناودانی است. بنابراین باید توجه داشت که برای استفاده­ های متفاوت باید ناودانی با چه وزنی را خریداری کرد.

جنس ناودانی مناسب کار خود را تعیین کنید

از دیگر عواملی که باید در راهنمای خرید ناودانی مورد توجه قرار گیرد، جنس آن است. ناودانی­ ها با جنس‌های متفاوت تولید می­شوند که هرکدام موارد کاربرد مخصوص به خود را دارند. نوعی از این محصول وجود دارد که از جنس فولاد کربنی است. این نوع محصول قابلیت انعطاف‌پذیری کمی دارند.

ناودانی آلومینیوم بیشتر در نماهای ساختمان به‌کار می­رود. ناودانی­ گالوانیزه دارای پوشش ضد زنگ‌زدگی است. این نوع محصول برای استفاده در محیط‌های مرطوب مناسب است. ناودانی استیل در مواردی که امکان خوردگی و فرسودگی وجود دارد، کاربرد دارند. پس با شناخت مشخصات ناودانی­ های مختلف می­توانید بهترین خرید را داشته باشید.

جدول اشتال عامل مهم در راهنمای خرید ناودانی

در راهنمای خرید ناودانی برای انتخاب محصول مناسب که دارای سایز، وزن، استاندارد متناسب با ناودانی مورد نظرتان باشد، باید جدول اشتال را بشناسید. در این جدول اطلاعات مربوط به محصولات مانند سطح مقطع، شعاع، وزن، انحنا و سایر جزئیات درج شده ­است.

کیفیت نهایی محصول تحت‌تأثیر روش تولید

هنگام خرید باید به این نکته توجه کرد که محصول مورد نظر شما با استفاده از چه روشی تهیه شده‌است. ناودانی ­هایی که با روش فابریک سرد تولید شده و وارد  بازار می­شوند، کیفیت بالاتری نسبت به ناودانی­هایی دارند که با روش نورد گرم ساخته می­شوند. بعضی از انواع این محصول نیز با روش‌های پرسی تولید می­شوند این نوع مقطع دارای لبه‌های صاف‌تر و دقیق‌تر است و برای ساختمان‌سازی بکار می‌ورد.

برندهای برتر ناودانی را بشناسید

برندهای مختلفی در زمنیۀ تولید این محصول فعالیت دارند. محصولات این برندها گاه مشخصه ­های منحصر به فرد خود را دارند. زمان خرید این محصول،­ باید به مشخصه­ های تولیدات کارخانه‌ای که انتخاب کرده‌اید توجه کنید. تولیدات داخلی انواع ناودانی دارای برندهای متفاوتی هستند.

قیمت‌ ناودانی را قبل از خرید تخمین بزنید

نکته مهم در راهنمای خرید ناودانی این است که هنگام خرید ناودانی باید به قیمت‌های متفاوت از یک نوع محصول  توجه شود. به طور مثال قیمت ناودانی سبک بسیار کمتر از قیمت ناودانی سنگین است. بنابراین بهتر است پیش از پرداخت هزینه خرید، شناخت کافی نسبت به قیمت‌های مختلف داشته باشید. درشمن بازار انواع این مقطع نیز مانند بقیۀ کالاها معمولاً دچار تغییراتی

می­شود. بنابراین یکی از نکات مهم در راهنمای خرید این محصول مطلع بودن از قیمت‌های روز آن است. برای این کار می‌توانید به صفحه قیمت ناودانی مراجعه کنید. 

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها